Waarom moet ik extra kosten betalen?
U heeft uw belastingaanslag van GBLT niet op tijd betaald. Voor het versturen van de aanmaning en het dwangbevel rekent GBLT kosten. LAVG Overheden rekent ook kosten, bijvoorbeeld voor het leggen van beslag op uw inkomen. Deze kosten moet u betalen. De hoogte van deze kosten zijn geregeld in de Kostenwet.
Hoe kan ik mijn belastingaanslag betalen?
Er zijn meerdere manieren om te betalen. Zo kunt u eenvoudig op onze website via iDEAL betalen. U kunt het bedrag ook overmaken naar onderstaande bankrekeningnummer:
IBAN NL14 RABO 0337 011 559 op naam van LAVG Overheden.
Vergeet niet uw dossiernummer in de omschrijving te zetten. Deze staat bovenaan de brief of e-mail die u van ons heeft ontvangen.
Kan ik de belastingaanslag ook handmatig overmaken?
U kunt het bedrag handmatig overmaken naar IBAN NL14 RABO 0337 011 559 op naam van LAVG Overheden. Vergeet niet uw dossiernummer in de omschrijving te zetten. U vindt het dossiernummer bovenaan de brief of e-mail die u van ons heeft ontvangen.
Ik heb al betaald, wat moet ik doen?
Heeft u al betaald aan GBLT? Het beste wat u kunt doen is een betaalbewijs aanleveren. Dit kan een screenshot of foto zijn van het afschrift. Het volgende moet zichtbaar zijn:
- uw rekeningnummer;
- het overgeschreven bedrag;
- het rekeningnummer waarnaar de betaling is overgemaakt;
- de datum van betaling;
- omschrijving of betalingskenmerk van de betaling.
Gebruik het contactformulier om uw betaalbewijs op te sturen.
Waar kan ik een overzicht van mijn openstaand saldo vinden?
Wilt u weten welk bedrag u nog moet betalen aan ons? Via onze website kunt u eenvoudig een overzicht aanvragen.
Hoe kan ik uitstel van betaling krijgen?
Heeft u een brief of e-mail van ons ontvangen, maar kunt u het bedrag niet op tijd betalen? Neem dan contact met ons op. Dan bespreken we met u of er eenmalig een uitstel van betaling mogelijk is
Ik ben het niet eens met het dwangbevel. Wat kan ik nu doen?
Bent u het niet eens met het dwangbevel? U kunt bezwaar maken via Mijn Loket.
Kom ik nog steeds in aanmerking om kwijtschelding aan te vragen?
U kunt kwijtschelding aanvragen zodra u uw belastingaanslag heeft ontvangen. Kwijtschelding vraagt u het snelst en makkelijkst aan via Mijn Loket. U logt hiervoor in met uw DigiD. Of u kwijtschelding krijgt, hangt af van uw persoonlijke en financiële omstandigheden. Het hangt onder andere af van uw inkomen, vermogen en woonlasten. U moet er ook rekening mee houden dat niet voor alle belastingsoorten kwijtschelding verleend wordt.
Ik kan de belastingaanslag niet in één keer betalen, wat kan ik nu doen?
Het kan voorkomen dat het niet lukt om het openstaande bedrag in één keer te betalen. In veel gevallen kunt u een betalingsregeling met ons afspreken. Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden die passen bij uw situatie.
Ik kan helemaal niet betalen, wat moet ik nu doen?
Heeft u geen overzicht meer over uw financiële situatie? Dan is het belangrijk dat u dit zo snel mogelijk aan ons laat weten en hulp zoekt. Bekijk hier onze pagina over hulp bij schulden.
Er is beslag gelegd op mijn loon of uitkering, wat moet ik nu doen?
U ontvangt van ons een brief met een overzicht van uw beslagvrije voet. Meestal is dat binnen 8 dagen nadat er beslag is gelegd. Uw werkgever of uitkeringsinstantie ontvangt een verzoek om een deel van uw inkomen in te houden. Daarmee lost u uw schuld af.
Kan mijn beslagvrije voet opnieuw berekend worden?
Is er beslag gelegd op uw inkomen en wilt u dat we uw beslagvrije voet opnieuw berekenen? Dan kunt u dit formulier zo volledig mogelijk invullen en de gevraagde bewijsstukken meesturen. Alleen dan kunnen we deze herberekening voor u uitvoeren.
Waar kan ik een klacht indienen over LAVG Overheden?
We willen graag dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. Laat het ons dan weten. We zoeken graag met u naar een passende oplossing. Ga naar ons klachtenformulier en vul het formulier zo volledig mogelijk in.
Mijn vraag staat er niet tussen.
Neem dan contact op met één van onze medewerkers. We helpen u graag verder.